Projekt balkjol är igång!

0kommentarer

Sädär, då har jag och Mikki vandrat runt och tittat på tyger till balkjolen. Vi besökte två olika butiker som hade allt man kan önska sig och lite till.

Beslutsångesten var ganska stor där ett tag...

Men till slut kom vi fram till att vi ska göra en kjol som består främst av tyll. För att inte Mikki ska gå omkring på balen och klia på sina ben så köpte vi även ett heltäckande svart tyg att ha närmast kroppen.


Många meter tyg blev det!

Och inte nog med att vi fick med oss massvis med tyg hem, jag har äntligen fått min SYMASKIN!!!!
Är den inte fin??


Som premiär-projekt sydde jag och Mikki en liten snabb kjol till henne. Jag gillar att sy saker som bara kräver två sömmar, det blir så mycket smidigare då.



Nu känner jag att jag verkligen kan komma igång med allt jag vill sy. Får väl se hur lidande mina studier blir när jag och symaskinen spenderar 20h per dygn i köket...

Ha det så bra!

Kommentera

Publiceras ej