Projekt Balkjol: tillklippning

2kommentarer



Att klippa ut alla delar till en balkjol tar sin lilla tid.
Undertyget är ganska sliskigt så det vill ju inte ligga still där jag vill.
Men jag lyckades få till mina två bitar.



Sen skulle jag klippa ut mina fyra delar i tyll. Det ska sys på mindre delar i tyll på de stora men det klipper jag ut en annan dag. Och om det första tyget var sliskigt så är tyll väldigt bång-styrigt:



Det blir ju inte lättare att få bukt på tyllen när man köpt på sig ca 5 meter!!!
Jag har nu tyll att täcka hela mitt vardagsrum med känns det som.
Till slut lyckades jag klippa ut mina bitar ur tyllen också, det var ju för väl.



Sen kom det som är det tråkigaste man kan göra inom sömnad: sick-sacka alla kanter.
MIKKI: Hade det inte varit så att jag tycker om dig så mycket och vill ge dig världens finaste kjol så hade jag aldrig sick-sackat. Höll ju på att somna där ett tag, vilken tid det tog.

Nu är i alla fall de två, inte fullt så roliga momenten gjorda. Nu ska allt bara sys ihop till en kjol och sen kan vi pynta med nåt om det behövs.

Gjorde för övrigt denna lilla rosett som man skulle kunna sätta på kjolen:


Får se vad som händer...

Ha det nu så bra!!

2 kommentarer

mikki

20 Feb 2011 20:40

thihi, du är så gullig som gör detta åt mig, måste komma på något riktigt bra att "belöna" dig med :) puss!

Karro

20 Feb 2011 21:08

Den kommer bli såååå fin :D

Kommentera

Publiceras ej