Fun with Frostings!

1kommentarer

Med en överbliven bit sockerkaka och ett stort sug efter nåt sött blev det en kväll med frosting-provning.
Jag bestämde mig för att prova tre olika frostings, det är ju allmänt kännt att alla goda ting är tre.

Mina grundingredienser:

Jag känner redan att det här kommer bli bra =)

Frosting 1
Provsmakningsmängd
                       Troligtvis till hel tårta
1/6 pkt Philadelphia-ost                         1 pkt Philadelphia-ost
6,5 tsk florsocker                                  2 dl florsocker
Det är bara att mixa ihop i en skål och bre ut över din prov-bit eller tårta.

Frosting 2
Provsmakningsmängd
                        Troligtvis till hel tårta
1 msk rumstemp. margarin                     200gr rumstemp. margarin
6,5 tsk florsocker                                   2 dl florsocker
0,5 tsk vaniljsocker                                3 tsk vaniljsocker

Frosting 3
Provsmakningsmängd
                        Troligtvis till hel tårta
1/6 pkt Philadelphia-ost                          1 pkt Philadelphia-ost
6,5 tsk florsocker                                   2 dl florsocker
3 tsk kakao                                           1 dl kakao
1 msk rumstemp. margarin                     6 msk rumstemp. margarin

Såhär blev mina prov-bitar:


För att inte vara helt partisk i bedömningen av smakerna på mina frostingar bjöd jag in min pojkvän att bedöma dem med mig.

Frosting 1

Emma tycker:                                     Pojkvännen tycker:
Fräsch och god                                    Hmmmm
Inte så söt                                          Lite kritisk, vet ej varför men ändå...
Vuxen

Frosting 2

Emma tycker:                                           Pojkvännen tycker:
Smörig och god                                         Sött, fett, smör =)
Mer för barn
Känns som riktig, amerikansk frosting

Frosting 3

Emma tycker:                                       Pojkvännen tycker:
Kraftigt chokladig                                  Gott
Inte så söt                                            Kakao, mycket!
God                                                      Vinnare
(Pojkvännen åt upp allt nästan farligt snabbt...)

Jag måste säga att jag gillar frosting 1 och frosting 3 bäst. Frosting 1 var lättäten och fräsch medan frosting 3 var härligt chokladig.

Smaska på nu!

//E

1 kommentarer

Karro

21 Mar 2011 10:33

Haha det bara vattnas i munnen när man går in på din blogg Emma. MUMMA!

Kommentera

Publiceras ej