Att klä en låda eller återvinningsförvaring

0kommentarer

Alla behöver vi nån gång lite extra förvaringsutrymme eller helt enkelt ännu en låda att lägga nånting i. Sen är det ju extra bra om förvaringen är snygg också. Idag har jag löst ett av mina små problem.

DU BEHÖVER

En låda, i mitt fall Niklas gamla skokartong
Presentpapper
Lim och tejp
Sax
Möbeltussar (heter det så?)
Nåt tungt

GÖR SÅHÄR:

Klipp ut så mycket papper att det täcker locket, kanterna och att det går vika in. Jag valde att limma fast pappret lite på ovansidan av locket, det sitter fast lite bättre då MEN man får några små bulor. Smaksak helt enkelt.


Limma fast långsidorna. Jag valde förresten min stora tejphållare som "nåt tungt". Funkar perfekt.


Vik pappret runt hörnen mot kortsidan, precis som om du slår in ett paket. Limma där du tycker det känns nödvändigt.


Det ser verkligen ut som ett paket...


Lilla på pappret som sticker upp ovanför kanten.


Viker du ner kortsidorna så följer långsidorna med ner samtidigt. Vik så snyggt och platt som möjligt i hörnen, se till att trycka in pappret ordentligt.


När locket var klart satte jag det på lådan för att torka och för att pressa ut pappret lite.


Så var det då dags för själva lådan. Klipp ut pappret och limma fast på botten, om du vill.


Limma och vik kanterna som ett paket, precis som på locket, men vik mot långsidorna denna gången.


Limma runt pappret och vik in kanterna, precis som på locket. Jag satte sen tejp runt alla papperskanter bara för att de ska hålla lite bättre.


Eftersom presentpapper är lite känsligt och jag tänker ha min låda ståendes på golvet så satte jag på möbeltussar så att pappret inte ska slitas i hörnen.


Sen är lådan klar!

Men, som jag skrev så löste lådan ett litet problem för mig.

Istället för massa fula påsar på garderoben ska nu mina garner få ligga i denna fabulösa låda!


Och otroligt nog så fick allt plats =)

Vad ska du ha i din låda?

//E

Kommentera

Publiceras ej