Paket-etiketter

0kommentarer

Jag hade absolut ingenting att göra och behovet av att pyssla kändes ända ut i fingertopparna. Hittade lite överblivet papper och började klippa och klistra och helt plötsligt hade jag en fin, röd etikett att hänga på mina julklappar.
 
Här är de mått jag följde. Nu kan man ju göra hur stora eller hur små som helst men med dessa mått så använder man allt av åtminstone det färgade A4-pappret och så går det precis in i hålslagaren när man göra hålen.
 
DU BEHÖVER    (16 st)
1 färgat A4, gärna lite tjockare papper
1 vitt A4, jag tog vanligt papper till skrivaren
garn eller tjock tråd i matchande färg, 30cm per etikett
papperslim
hålslagare
sax
 
Det hela är inte svårare än så att man klipper ut massa rektanglar av det färgade pappret. Klipp till hörnen och gör hål. Klipp sedan ut kvadrater av det vita pappret. Limma fast. Klipp ca 30cm långa bitar av garnet och trä igenom hålet.  Et voila!
 
Jag gjorde några lila utav bara farten. För vem säger att man bara kan ha etiketter på julklappar?
 
//E

Kommentera

Publiceras ej