The Dude's Sweater: en början

0kommentarer

För er som sett The Dude's Sweater så vet ni att den har massa konstiga mönster i svart. Sånt kan jag inte sticka så jag har kommit på egna mönster. Nu blir inte min tröja precis likadan som originalet men det får min bror stå ut med.
 
Jag stickade en provlapp som min bror Fidde godkände. Han har även fått mäta sig själv så att jag kan anpassa mönstret jag har efter honom. Efter detta har jag även ritat upp en skiss över hur jag ska försöka sticka tröjan. Vi får se hur det blir:
Och jag vet att det inte ser klokt ut men så är The Dude's Sweater.
 
Jag har även kommit in ca 10cm på ryggdelen.
 
Är det nåt jag kan säga så är det att garnet är väldigt stickvänligt och det blir mycket mjukt och fint. Detta akrylgarn heter Red Heart Detroit och kostar ca 29kr per nystan. Mönstret eller måtten får jag från boken "The Knitter's Handy Book of Patterns".
 
Ja, då var det bara att sticka vidare...
 
//E
 

Kommentera

Publiceras ej