Svarta koftan är klar!

0kommentarer

Kort och bra kofta som passar till både byxor och kjol.
 
 
Jag stickade koftan för att ha något som passar till alla mina kjolar med hög midja. Även om man köper en "vanlig kort kofta" i butik så täcker de ända min rumpa.
 
Och som ni ser så fegade jag ut angående knapparna och köpte vanliga, hederliga svarta.
 
Funderar faktiskt på att sticka en kofta till, dock i storleken mindre. Väntar bara på att Ohlssons ska få in mer av det härligt koboltblå garnet.
 
För den som funderar på kostnaden för en kofta så landade min på 140kr. Ohlssons säljer garnet Detroit för 29kr/ nystan eller 4 för 100kr och jag behövde 3,5 nystan. Knapparna kostade 8kr styck. Hittade några riktigt coola knappar med fyrkantiga hål men de kostade 38kr styck och det tyckte jag var lite väl mycket.
 
Sticka på nu gott folk.
//E
 
 
PS. Tack Niklas för att du står ut med att ta alla bilder på mig!

Kommentera

Publiceras ej