Glad för det lilla

0kommentarer

Har precis sytt i en dragkedja i en klänning. Drog mig ganska länge innan jag vågade mig på klänningen jag jobbar med nu, den hålls ju ihop av en dragkedja. Senast jag sydde i en dragkedja var på syslöjden i högstadiet och då stod läraren där och guidade mig genom hela processen.
 
Jag har länge velat lära mig sy i dragkedjor i kläder. Även de enklaste kjolar har alltid en dragkedja nånstans. Och nu, när den perfekta klänningen dök upp i en Burda-tidning så var det nu eller aldrig. Nu, när dragkedjan är i vet jag inte varför jag drog mig, det var faktiskt inte så svårt OCH det blev väldigt bra!
 
Nu hade jag visserligen lite guiding ändå, det skadar ju liksom inte. Hittade en väldigt bra guide som heter Syrummet, kan varmt rekommendera den. Det finns guider och tips om flera olika dragkedjor, fickor, fållar ja, typ allt man kan behöva hjälp med.
 
Ska bara resten av klänningen bli klar också...
 
//E

Kommentera

Publiceras ej