Framtida filtar

0kommentarer

För ett tag sedan så virkade jag den här filten av mormorsrutor. Jag har använt den i princip varje dag sedan dess. Filten är ca 100x120 cm stor och ganska perfekt att slänga över sig i soffan. Det är alltså ingen gigantisk filt på 2x2meter som man kan vira in sig i utan en liten "throw" som amerikanerna säger (throw = kasta).
 
Enligt mig kan man inte ha för många filtar och jag är väldigt sugen på att virka ännu en filt. Problemet är att jag inte har så mycket plats för filtar. Just nu har vi tre filtar framme, två i soffan och en i fåtöljen. Fler filt-vänliga möbler har vi inte. Så jag får vänta med virkandet...
 
Men, man kan ju skissa:
 
Jag har suttit och målat olika filtar jag skulle vilja virka. Jag har även räknat ut hur många rutor varje filt består av och hur mycket garn som går åt om jag använder Red Heart Detroit (mitt favoritgarn att virka i). Så när jag får tag i fler filt-vänliga möbler så vet jag precis vad jag ska göra.
 
Jag är mest sugen på en snedrandig filt och tetris-filten. Vet dock inte om tetris-filten någonsin kommer passa in i min inredning, men den är lite häftig.
 
Ha det gott och virka på!
//E

Kommentera

Publiceras ej