Bebishalsduk

0kommentarer

Enligt min kompis så finns det knappt inga halsdukar till bebisar, så när jag frågade henne om jag skulle sticka något till hennes dotter så önskade hon sig en halsduk. Väldigt specifikt ville hon ha en halsduk man drog åt och inte en man behövde knyta.
 
Resultatet:
Denna halsduk är mosstickad med garn i strl 3-3,5. Jag lade upp 119 maskor och började sticka. Efter 3 resp. 6 cm stickade jag 18 maskor, maskade av 10 maskor och fortsatte. (Man måste självklart lägga upp 10 maskor sen igen.) Detta för att få till det "hål" man trär igenom andra änden och drar åt.
 
Hål säger ni?
 
För att inte halsduken skulle se så tråkig ut så virkade jag en blomma och sydde på.
Den slutgiltiga storleken på halsduken är ca 9x72cm. Vet inte än hur halsduken ser ut på en bebis men min nalle (som fick agera provdocka) blev ganska snygg:
 
Ha det gott och sticka på!
//E

Kommentera

Publiceras ej