Virkad applikation: mormorscirkel

0kommentarer

Nu är det första av mina kuddfodral helt färdigt och jag är riktigt nöjd. För en gångs skull blev nånting precis så som jag tänkt mig.
 
Den stora mormorscirkeln är enligt mönstret en bordtablett men den passade väldigt bra på min kudde. Mönstret eller beskrivningen hittar ni på Purlbee. Beskrivningen är på engelska med om jag lyckades så ska nog ni lyckas. Bra att veta är att slipstich = smygmaska, double crochet (dc) = stolpe och chain (ch) = luftmaska.
 
Min cirkel är virkad i Red Heart Detroit och nål strl 4.25. Cirkeln blev 35cm i diameter.
 
Sen är det ju lätt att vara efterklok: man bör verkligen virka och sy fast applikationen INNAN man syr ihop fodralet. Det gick sy fast i efterhand men det var lite pyssligt.
 
För övrigt blev jag lite sugen på att virka runda bordstabletter nu....
 
//E

Kommentera

Publiceras ej