Mönstrad väska och sömmarna från helvetet

0kommentarer

Som jag pustade, suckade och stönade när jag sydde denna väskan. Det tog några timmar men nu är den klar.
 
Den är lagom stor att ha till hösten när jag börjar jobba, man kan lägga A4 papper i den och det går ner en matlåda och annat smått och gott. Storleken är ca 35cm hög, ca 33cm vid botten och ca 37cm längst upp.
 
Egentligen behövde jag inte sy sömmen på det svarta tyget, men det ger ett mer proffsigt intryck så jag kände att det behövde göras. Jag hade säkert ångrat mig om jag inte gjort det.
 
En smart och inte så petig människa hade gjort det lätt för sig och sytt ihop foder, dragkedja och yttertyg i en smidig söm längst upp, men nej, jag ville ju ha min dragkedja lite nersjunken i väskan. Detta betyder fyra extra sömmar för att få fast dragkedjan i det svarta tyget och sen massa nålning och omnålning för att sen få ihop allt. Och ändå rynkade sig tyget. Ah well, what to do?
 
Dragkedjan fick en flärpsak....
 
...och fodret fick fickor.
 
Trots allt bråk med dumma sömmar är jag extremt nöjd. Väskan i verkligheten stämmer precis överrens med den bild jag hade av den i mitt huvud.
 
Funderar redan på om jag ska sy en till i nån kul färg.
 
//E

Kommentera

Publiceras ej