Volangkjol

0kommentarer

Ni kommer kanske ihåg att jag köpte det här tyget för ett tag sedan. Jag började sy en tunika. Klippte ut delar, sick-sackade, sydde ihop och så visar det sig att tunikan var galet stor. Detta trots att jag mätt och läst alla Burdas tabeller framlänges, baklänges och ja hur man nu kan läsa. Projektet blev liggandes...tills nu.
 
I veckan blev jag lite sur på tunikan och Burdas storlekar så jag gjorde det enda rätta: jag klippte den i två delar! På med resår (precis som med de blommiga kjolarna) och sen skrapade jag ihop tillräckligt med tyg för en volang och såhär blev det:
 
 
Det är en väldigt rak modell som blir lite roligare/flörtigare med en volang. Den är även lagom lång att ha barbent, vilket det snart är dags för om solen bara behagar stanna framme.
 
Och man kan ju aldrig ha för många kjolar, eller hur?!
 
//E

Kommentera

Publiceras ej