Koftan Coco - klar

0kommentarer

Okej, den har varit klar ett tag men jag har varit upptagen med annat och inte hunnit fota den.
 
 
Jag har dock gjort vissa modifieringar:
- stickade efter mönster för strl S men fick strl M vilket är vad jag ville ha.
- för både framdelar och ärmar la jag upp 51 maskor
- 12 ökningar för ärmarna istället för mönstrets 10
- inga fickor enligt mönstret
 
Min kofta är stickade Schachenmayr Bravo Baby, stickor strl 3 och det gick åt 248gr garn, alltså 6 nystan för att vara på säkra sidan. Jag har två ficklappar stickade, jag vet bara inte om jag ska sy fast dem eller ej. Beslutsångest!
 
För övrigt: den är väldigt gosig och jag har planer på att sticka en till fast i vitt.
 
Vill man sticka en egen kofta så finns mönstret i "Härligt Stickat" av Lene Holme Samsoe.
 
Ha de gott och sticka väl!
//E

Kommentera

Publiceras ej