Projekt: höstkappa

0kommentarer

När jag och mamma besökte Erikshjälpen för att leta bl.a. jacka till mig så hittade vi denna underbara höstkappa:
Jag har inte emot lite boxiga jackor, för mig betyder det mer svängrum. Dock var den lite lång i ärmarna och lite stor under armhålan. Men snäll som min mamma är så sa hon: "du får den av mig så har du ett projekt att ta dig an och blir det fel så blir det". Sagt och gjort, kappan är min och jag har ett långvarigt syprojekt.
 
Min tanke är att ta mig in via fodret för att sy in under armhålan och sen göra den lite mindre. Jag struntar in att fodret kommer få en söm som syns, den kommer ju ändå inte synas på utsidan.
 
Den dekorativa knäppningen måste bort då jag måste vika upp ärmarna ca 5 cm. Även här tänkte jag ta mig in via fodret. Om jag har ork och känner mig extra förändringsglad tänker jag göra hela ärmen någon cm smalare. Men det får vi se.
 
Ha det gott.
//E

Kommentera

Publiceras ej