Projektpåse - blå

1kommentarer

Jag tycker det är himla smidigt att ha mina stick-och virkprojekt i olika påsar. På så sätt kan man bära med en påse och få med nålar, mönster, garn, ja ni fattar, allt på en gång.
 
Så igår när jag skulle starta projekt nr 3 och bara har två projektpåsar, ja då fick jag ju sy en ny.
 
 
Material
- två olika bomullstyger
- ett gammalt spännband klippt i två delar
 
Jag klippte två stora rektanglar och sydde ihop dem i sidorna. Fodret lades i yttertyget, räta mot räta, med handtagen emellan och så sydde jag ihop men lämnade en öppning för att vända. Sydde sen en söm runt överkanten och lite extra vid handtagen som förstärkning.
 
Påsen kommer även få agera handlingskasse senare.
 
En liten fundering: hur tåliga är bomullstyger? Vi har några kassar här hemma som vi har med när vi handlar. De har bara ett lager tyg och verkar väldigt tåliga. Inget har hänt hittills. Så, man borde väl kunna sy i enkelt tyg, eller?
 
//E

1 kommentarer

Immeli

05 May 2016 18:51

Hej.Fin kasse.Du verkar vara pysslig och det är fina saker du gör.Jag har fått en tunn gratiskasse av bomull,med tunna bärhandtag som jag använt i många år,varje vecka.Tvättat den i 60 grader.Den har hållt förvånansvärt bra,men nu fått småhål,revor-rasar ihop.

Kommentera

Publiceras ej