Marinblå kjol

2kommentarer

Som jag tidigare skrivit så har jag köpt tyg till en kjol åt mig.
Även den jobbade jag med igår.
(Ni anar inte hur ont i axlar och rygg jag hade när jag gick och lade mig igår kväll.)

I alla fall, min kjol är uppbyggd och sydd på samma sätt som Mikkis balkjol, fast i andra tyger såklart.



Inget av tygerna är egentligen tunna men de är lite för tunna för att bara ha ett lager, alltså vi syr två.



Jag tog mig faktiskt tid att sick-sacka all sömmar på min kjol också. Ska man göra något så ska man göra det ordentligt, även om det tar en himla tid.
Precis som på Mikkis kjol var den nedre fållen ett stort problem eftersom man viker nåt stort mot nåt mindre.
Det svårast var att få till en "mudd" eller "resårhållare". Sen att nåla ihop fyra lager tyg är inte heller så kul men det gick, envis som jag är.

Kjolen blev i alla fall klar:

Och jag är nöjd!
(Ursäkta mina inte fullt så matchande kläder men jag tänker inte gå och byta om för att ta en bild!)

Kjolen är för övrigt ganska vid...


Ha det så bra!
//E

2 kommentarer

Anonym

06 Mar 2011 17:35

vilken fin kjol det blev. Undrar var du har ärft den talangen. Mamma

Karro

06 Mar 2011 18:27

Åhh den blev ju jättefin :D

Kommentera

Publiceras ej