Finfina kort

1kommentarer

Så har jag ännu en gång låtit kreativiteten flöda och skapat en ny omgång med födelsedagskort.

Men innan jag visar er dem tänkte jag svara på en fråga jag fick från Anonym: "Var hittar jag cake pop boken?"
Anonym, du hittar dem på Adlibris.com:   http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0811876373


Så, tillbaka till mina kort.
Denna gång använde jag vanliga A4-papper som jag delade i två. Den ena delen klädde jag in i fina papper eller sydde saker på. Den andra delen klippte jag aningens mindre och klistrade sedan in på insidan av kortet för att dölja alla skarvar och trådar.

RESULTATEN:

Här har jag använt omslagspapper och tyll som blev över från balkjolen jag sydde.


Här klippte jag ut blommor som jag gillade och klistrade på. Stjälkarna är målade, bladen är sydda.


Helt plötsligt blev jag inspirerad av paket.
Här kom även vanlig sytråd till användning, man tager ju som sagt vad man haver.


Detta kort var extra pyssligt för här slog jag först in ett tjockt papper som ett paketoch satte sedan det paketet på kortet.


Lite miss-match och lager på lager.


Här klädde jag in hela kortet i tyll.
TIPS: gör inte om det. Väldigt pilligt arbete eftersom tyll inte riktigt går att limma...


Typ snyggaste kortet någonsin...
Vanligt grönt A4, sidenband och tyll.


Ännu ett extra pyssligt kort. Här slog jag in 3 paket och satte på kortet. Och åter igen: färgad sytråd blir väldigt snyggt.

Jag sitter redan nu och spånar på hur jag ska göra nästa omgång kort för det är så himla roligt, och enkelt.

Pyssla på nu!

//E


1 kommentarer

mikki

12 Aug 2011 00:15

känns som att det var bra att du sparade tyllen! :)

Kommentera

Publiceras ej