Aztek-mönstrad kjol

0kommentarer

Vadlånga kjolar är populärt men jag har inte hittat någon som passat min mage efter graviditeten och som inte kostar för mycket. Efter att ha tittat runt i mina tyglådor så hittade jag en kjoldel som skulle ha suttit på en klänning men den klänningen blev inte bra så överdel och underdel sprättades isär.
Tyget är blåvitt med aztekinspirerat mönster, det känns lagom somrigt.
 
I alla fall, den kjoldel jag hittade bestod av två rektanglar ca 90x65cm och den hade fickor isydda som extra bonus. Det fanns mer tyg kvar så det fick bli en volang på ca 30x270cm också. Man rynkar volangen innan man syr på den längst ner. Jag vek ner överdelen på kjolen tillräckligt mycket för att kunna trä i 2cm bred resår. Och så måste man fålla nederdelen, typ det tråkigaste med all sömnad.
 
Men kjolen blev bra, jag känner mig otroligt fin i den, en känsla jag sällan har.
 
Med hopp om en skön sommar!
//E

Kommentera

Publiceras ej