Kokosgodis

0kommentarer

Vem blir inte sugen på nåt sött när helgen nalkas?
Här kommer ett snabbt och smidigt recept på godis med kokos och choklad.

DU BEHÖVER:       15st

12 rutor blockchoklad (eller annan choklad som går att smälta och som sen stelnar bra)
1 dl kokosflingor


GÖR SÅHÄR:

Smält din choklad.
Jag smälte min i micron, 30sek åt gången och rörde om hela tiden.
KOM IHÅG: hur du än smälter din choklad, micro eller vattenbad, se till att du inte får vatten i chokladen för då kan den skära sig.


När chokladen är smält blandar du i din kokos. Det kommer bli en brun sörja...


Klicka sen ut smeten och låt den stelna i kylen.

TIPS: Klicka ut på bakplåtspapper. Jag lade smält choklad att stela direkt på en tallrik och chokladen fastnade. För att få loss mina godisar fick jag bända loss dem med kniv och det är inte så roligt. Så använd bakplåtspapper så lossnar godisarna perfekt.

Smaska på nu!

//E

Kommentera

Publiceras ej