Pyntade Pepparkakor

1kommentarer

Julen nalkas och vad är mer juligt än pepparkakor.
Jag och Niklas bjöd in min kompis Erica på julbak och glögg sen tog det inte många minuter innan köket förvandlats till baknings inferno. Vi har dock bara en kavel och den är ca 15cm bred, men det gick ändå.


Många fina pepparkakor blev det.

Men varför sluta där?

DU BEHÖVER
Strössel eller väldigt små godisar
Glasyr
Edible-Ink penna

GLASYR:
2dl florsocker
1msk + 1tsk vatten (1tsk vatten kan bytas mot valfri karamellfärg)




Vi fick glasyr till varsin liten påse och det blev massor över. TIPS: klipp ett nästan för litet hål i din påse, det kommer utvidgas till slut.

RESULTATEN:

Erica valde en komisk och varierande vinkel på sina pepparkakor. Enligt henne själv är gubben och gumman jag och Niklas och grisen är vårt husdjur.


Jag valde en mer enhetlig glasering av mina pepparkakor.


För mer inspiration kolla in Bakerella. Hon har lagt ner mycket tid på sina pepparkakor =)

Ha de fortsatt trevlig vinter!

//E

1 kommentarer

Helena

07 Dec 2011 09:42

Vilka fina pepparkakor. Sådana gjorde du aldrig hemma. Snygga julgardiner du har. Tror att jag känner igen dem. Ses till jul. Kram Mamma

Kommentera

Publiceras ej