Före Alla Hjärtans Dag-Middag

0kommentarer

Igår hade jag och Niklas Alla Hjärtans Dag-middag för mina syskon och deras respektive. Det var otroligt roligt och härligt att ha dem på besök.


Jag valde att duka allt i ett grönt tema för vem säger att allt måste vara rosa och rött på Alla Hjärtans Dag?
Fick dock en kommentar om att jag förväxlat denna dag med St Patricks Day, men det struntar jag i!

Till förrätt åt vi grönsaksstavar (gurka och morot) som vi dippade. Det var smidigt men gott.

Till varmrätt åt vi taco-gryta med ris:

Recept (4 pers) för den som tycker det ser gott ut:
500g köttfärs     olja
salt                   peppar
1 gul lök           2 vitlöksklyftor
1 burk taco-sås  
1tsk chilipulver  2msk soja
buljongtärning
1 burk bönor, ca 400gr
1 påse taco-krydda

Bryn köttfärsen lägg sedan i hackad lök och vitlök.
Smaksätt med salt, peppar, chilipulver och taco-krydda.
Häll i taco-sås och buljongtärning.
Låt koka ner i 5-10 minuter.
Häll till sist i de sköljda bönorna.
Servera med ris, nachos och cremé fraiche.

Till efterrätt åt vi något så enkelt men genialt som kladdkaka och jordgubbar:

Det var gott och uppskattat.

Jag hade en väldigt kul dag, får hoppas att ni andra hade det också.

Till sis vill jag bara tacka min pappa som så snäll tillverkat denna inoljade träbit till mig så att jag kan servera mina framtida cake-pops på ett stabilt sätt.


Ha en underbar vecka nu allihop!


Kommentera

Publiceras ej