Chocolate-chip Muffins

0kommentarer

Varför göra vanliga tråkiga muffins när man kan göra chocolate-chip muffins?

DU BEHÖVER:    (ca 15st, beroende på form-storlek)
2 ägg
2 dl socker
1 dl mjölk
100 gr smält margarin
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
12 rutor blockchoklad


Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ägg och socker poröst.
Häll i det smälta smöret och mjölken.


Häll i de torra ingredienserna och blanda.


Hacka blockchokladen och blanda i.
Jag valde att ha ganska stora bitar choklad, men det gör man som man vill.


Fyll sedan dina formar till hälften.
Sedan in i ugnen i 12 minuter.

Innan ni får det färdiga resultatet så vill jag bara säga detta: jag har kollat runt på lite andra mat och bak-bloggar, bland annat Bakerella, och insett att man mer och mer pyntar och "stagear" inför fotot på det färdiga resultatet. Så, idag har jag också gjort ett försök:

Vad sägs om det här?


Eller det här?

I vilket fall som helst blev muffinsen väldigt goda, jag fick tummen upp av pojkvännen som agerade försökskanin.

Ha en fortsatt bra helg i solen.
//E

Kommentera

Publiceras ej