Kaffemuffins

0kommentarer

Här kommer en av mina och pojkvännens favoriter när det gäller muffins, nämligen mina kaffemuffins.
Detta är inga vuxenmuffins och även de som inte gillar kaffe gillar dessa muffins.

DU BEHÖVER:    (ca 15 muffins)


3,5dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl socker
2 ägg
0,5 tsk salt
150 gr margarin, smält
0,75 dl mjölk
1,5 dl kaffe
1 dl kakao

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och socker poröst.
Häll i det smälta margarinet, mjölken, kaffet och vaniljsockret. Blanda försiktigt.
Blanda sedan i de övriga torra ingredienserna.
Fyll dina formar till 2/3.
Grädda i 20 minuter.


Et voila!

För den som känner sig lite pysslig eller har ett kalas på gång kan mycket väl pynta sina muffins:

Helt plötsligt har man fått sig en cupcake!

För recept på min frosting se mitt inlägg "Fun with Frostings" från i våras. Till min cupcake använde jag frosting nr 1 som består av philadelphia och florsocker.

Fika på nu vänner!

//E

Kommentera

Publiceras ej