I skåpen hos en som älskar att baka!

2kommentarer

Tog mig en titt i mina skåp idag. De innehåller nästan farligt mycket saker som rör bakning.
Eller vad sägs om:
- Blockchoklad (mörk och vit)
- Kak-pynt i form av små blommor
- Pinnar till cake-pops
- Formar till bl.a pepparkakor
- 3 muffinsplåtar, 2 olika storlekar  etc.

En av mina favoriter att baka är muffins!

Lade alla mina formar i en burk, det blev genast finare i köket nu när de syns och inte ligger instängda i ett skåp.

Jag kan väl inte säga att jag samlar på muffinsformar men jag typ samlar på muffinsformar. Det roliga är att jag knappt köpt några själv, det är mamma som hittar dem till mig. Tack mamma!


Varierande storlekar är bra!

Vad har jag mer i skåpen? Jo, en hel del böcker med recept på sötsaker:


Vilken kvinna/tjej eller kille för den delen tycker INTE om choklad? Ska dock erkänna att den lilla boken är lånegods från farmor. (Jag lovar, du får snart tillbaka den.)


Glass är en annan stor favorit, att äta, inte alla göra själv. Men i år ska jag faktiskt försöka mig på en typ isglass på kaffe, den ser så himla god ut i boken. Sju sorters kakor är en väldigt bra bok som alla borde ha i sina skåp. Det är en sån klassisk bok som innehåller allt från bullar och pepparkakor till julgodis och tårtor. Jag kan för övrigt rekommendera "Nötchokladrutor" på sida 101 (88e upplagan).

Som muffins-galning är denna bok ett måste:

Denna bok innehåller allt!! Det finns grundrecept till både vanliga muffins och matmuffins, förslag och recept på fyllningar, förslag och recept på topping, förslag och recept på glasyr..... Jag använder gärna grundreceptet till chokladmuffins men byter ut lite av mjölken mot kaffe. Mums!

Sist men inte minst:

Ni kanske kommer ihåg att jag tipsade om Bakerellas hemsida för ett tag sen. Hon har även släppt en bok med massa tips och recept på Cake-Pops. Blev väldigt glad när jag hittade denna boken i Sverige!

Sådär, nu vet ni varför jag är så glad i att baka och pyssla i köket.
Gå nu ut och hitta er en bra bakbok och börja baka!

Ha det så bra nu.
//E

2 kommentarer

Karro

12 Mar 2011 13:02

Åhhh vad sötsugen jag blev nu :)

Anonym

03 Aug 2011 21:07

Vart hittar jag cake pop boken?

Kommentera

Publiceras ej