Poncho

0kommentarer

Tittar man runt i butikerna nu så ser man att ponchon är ett hett plagg.
Jag ska erkänna att om man vill hålla värmen så är en poncho en bra grej att ha på sig.
Men jag vet inte om ponchon är nåt för mig, alltså vill jag inte lägga ut pengar på ett plagg jag kanske aldrig kommer använda. Jag är dock lite sugen på en...

Lösningen kom igår när jag hämtade ner mina höst/vinter-kläder från vinden.
I lådan låg 3st stora trekantssjalar som jag knappt använder. Jag tog helt enkelt en av dem och sydde ihop överkanten, men lämnade ett lagom stort hål för mitt huvud.



Så, nu har jag en svart, enkel poncho att dra över axlarna när jag fryser.
Och om jag ångrar mig och inser att poncho inte är nåt för mig, kan jag bara dra upp min söm och få tillbaka min sjal.

Ha en mysig helg nu allihop, njut av alla höstfärger!

//E

Kommentera

Publiceras ej