Mer knappringar

0kommentarer

Jag har en förkärlek för ringar, jag vill ha en för varje tillfälle och gärna en till varje outfit. Sen har jag även en förkärlek till att inte ruinera mig själv så då blir det till att göra ringarna själv.
 
Denna knapp tycker jag är lite småkul och den ser ut som en gigantisk M&M.
 
Denna ring känns mer rockig och gotisk....
 
Hur gör jag då?
Jo, jag köper mig en knapp med "hålet på undersidan". Har kommit fram till att det är lättare att jobba med och så ser inte knappen så knappig ut. Klipp av ca 30 cm ståltråd.  Sen tar man nånting smalt och runt i samma storlek som ens finger, för mig funkar en nagellacksflaska. Vira ståltråden runt flaskan 3-4 varv och trä samtidigt tråden genom knapphålet. För att fästa ståltråden virar du den runt-runt-runt själva ringen (se översta bilden) och nåt varv runt knapphålet. Jag försöker alltid trä in änden i hålet på slutet. (Använd gärna en tång.) Till sist kan man måla ståltråden med genomskinligt nagellack för att undvika missfärgning.
 
Vad har du för ringar på dig??
 
//E

Kommentera

Publiceras ej