Finfina kort - klara

0kommentarer



Så har jag alltså belamrat vardagsrummet igen och gjort lite nya kort. Det är lite som scrapbooking fast utan foton kan man säga.

Lite tips för den som vill göra kort:
- ta vad som finns hemma: papper, pärlor, överblivet tyg etc. Allt behöver man inte köpa nytt.
- pepparkaksformar för mina former på pappret.
- dubbla kort. Inte bara så man kan vika upp dem utan ha en baksida/extra papper fastlimmat bakom sidan med allt pynt. På så sätt syns inte eventuella häftstift, sömmar, pappersklammrar etc.

Resultaten av allt pyssel och stök:



Här har jag pyntat ramen. Blommorna sitter fast med pappersklammrar. Ramen är sen limmad på det vita pappret så man inte ser baksidan av det blå.








Vanligtvis gör jag kort stora som en kvarts A4, men detta kort är en vikt kvart alltså en åttondels A4. Korten blir väldigt gulliga i detta formatet och så slipper man pynta en så stor yta.


Gillar verkligen "solfjädren" jag fick till...

Nu väntar jag bara på några födelsedagsbarn attt skicka korten till =)

//E

Kommentera

Publiceras ej