Sovmask

0kommentarer

När solen går upp vid kl 5 och börjar lysa in genom fönstret och jag vill fortsätta sova så är sovmask lösningen. Jag har bara en lagom tråkig ljusblå sak som jag fick på flyget en gång så idag gjorde jag en ny.
 
 
DU BEHÖVER:
- en gammal sovmask
- tre små tygbitar, ca 10x20cm, gärna ett som är mörkt och tjockt
- tunna resårband, ca 42cm styck
 
Rita av din gamla sovmask på dina tyger och klipp ut.
Tråckla fast resåren. Min är fastsydd mellan två tyger.
Sick-sacka med väldigt täta och ganska breda stygn runt hela masken. Jag sydde även en raksöm runt hela.
 
De tygerna jag använde är resttyger från andra projekt: 1. blommigt bomullstyg, 2. gammalt, vitt lakan, 3. svart flanell.
 
Vill man vara extra ordentlig kan man ju sy kantband runt hela masken istället för att sick-sacka. Jag ska prova det nästa gång.
 
Sov gott.
//E

Kommentera

Publiceras ej