Inspiration

0kommentarer

För oss som tillverkar våra egna julkort kan det vara dags att börja planera. Det tar ju ett tag om man ska göra många kort. Jag funderar på grått och rött i år, har inte helt bestämt mig. Även i år ska jag försöka hålla det enkelt, dels för att kostnaden kan springa iväg om man har för många delar och för att det tar väldigt lång tid att sätta ihop många delar.
 
Tidigare jular har mina (och pojkvännens) kort sett ut såhär:
 
2010
Första julen jag gjorde egna julkort. Jag kopierade upp en julsång och satte på ett rött kort. Piffade upp med silverstjärnor och skrev min god jul-hälsning för hand på baksidan.
 
2010
Jag måste ha missat att ta kort detta året. I alla fall så var korten mörkgröna. På vitt papper skrev jag jul-hälsningen för hand och så satte jag på ett rött hjärta. Jag fäste det vita pappret (som är mindre än det gröna) i det gröna pappret med en röd tråd.
 
2011
Första året jag skrev alla jul-hälsningar på datorn, vilken tid det sparade. Däremot tog det väldans lång tid att sy på spetsbanden, men det var det värt.
 
2012
Förra året delade mina kort på sig. På ungefär hälften av alla korten åkte den vita lappen bort. I år ska jag byta lim! Är väldigt förtjust i snögubbeklistermärket.
 
Som ni ser är det inga överdådiga kort men de förmedlar ändå budskapet och det är ju det som är tanken.
 
Pyssla på nu gott folk!
 
//E

Kommentera

Publiceras ej