Pryttelhylla

0kommentarer

Jag blev väldigt inspirerad av alla små fina saker i den nya Panduro-katalogen, man vill ju ha allt men det går ju inte. Men en pryttelhylla, det borde jag ju kunna få till. Och det fick jag! Det tog ett tag att klippa ut, limma ihop och klä mina kartongbitar men det blev en hylla.
Lite sned och vinn, precis som jag. Man kanske kan citera Jamie Oliver: "It's rustic!" Passade även på att tapetsera vissa fack med lite finare papper och bilder.
 
Sen var det bara att fylla på med fina saker:
 
Och hyllan fyller faktiskt en viss funktion då den samlar upp allt som tidigare låg på byrån.
 
I hyllan står även några väldigt små skrivböcker som jag inte kunde låta bli att tillverka. Ska man pyssla så ska man pyssla.
De är gjorda av tjockt kartong-papper som är 5x9cm stora och sen vanligt vitt skrivpapper. Vet egentligen inte vad jag ska göra med dem, men de är söta. Niklas kom dock på den briljanta idén att man kan skriva ett brev i dem och skicka iväg. Får prova det någon gång.
 
Och ja, vissa helger har lite för mycket fri tid.... men jag står för det.
 
//E

Kommentera

Publiceras ej