Ögonmask version 2

0kommentarer

Förra året sydde jag en egen ögonmask. Det gick ganska bra och den har blivit flitigt använd. Dock har jag tyckt att den på något sätt släpper in lite för mycket ljus mot ögonen. Man har ju ögonmasken för att slippa det....
 
För ett tag sedan så hittade jag denna ögonmask på A Beautiful Mess. Så jag skrev ut deras mönster och sydde en och den blev jättebra, täcker ljuset perfekt. Har tyvärr ingen bild på min men den är sydd av det här blå tyget:
 
Kan dock tipsa om att INTE sy i elastiska tyget, det gick men det töjde sig lite på vissa ställen.
 
Tjejerna på A Beautiful Mess använder två olika bomullstyger och ett lager med något vaddliknande tyg. Jag hade ett lager svart filttyg och ett lager av det blå tyget med flodhästar. Men alla gör som de vill....
 
Sov gott.
//E

Kommentera

Publiceras ej