Fluffig kjol

0kommentarer

Kjolfanatikern har utökat sin kjolsamling.
 
Denna gången blev det en 50-talskjol i ganska styvt, vinrött bomullstyg.
På fjärde gången gilt fick jag till vecken i linningen. Att dra åt tyget och göra rynkor (försök ett) gick inte alls. Som ni ser har jag även sytt dit fickor, det gick hur lätt som helst och blev galet bra.
 
Något jag måste jobba mer med är överdelen på dragkedjan. Men det här är ändå den bästa dragkedja jag sytt hittills.
 
Jag har nog aldrig strukit, sprättat och mätt så mycket på ett plagg innan men så blev den här kjolen bland det bästa jag någonsin sytt. Skam den som ger sig liksom.
 
Tips!
Den här tjejen skriver visserligen på engelska men har väldigt bra bilder och instruktioner för hur man syr fickor på sin kjol. Kolla gärna in hennes blogg.
 
Min kjol består som vanligt av rektanglar och jag gjorde åt 1m vinrött tyg och lite svarta restbitar till fickorna.
 
Ha det så bra!
//E

Kommentera

Publiceras ej