Koftan Lana - version 2 blev för tight

0kommentarer

 
Den här gången hade jag färre maskor i sidorna då förra koftan blev så bred. Nu blev den såklart för tight.
När koftan ligger plant är det 82cm runt bysten och den behöver sträcka ut lite väl mycket för att täcka upp mitt bystmått på 97cm. Längden (51cm + krage) och ärmarna blev jag väldigt nöjd med men jag orkar inte repa upp den en gång till. Istället har jag startat adoptionsprocessen med min ena svägerska.
 
En liten lärdom: din framsida är större än din baksida! Ryggen är det inget fel på, jag hade behövt göra två bredare framdelar för att täcka allt väsentligt.
 
Lana var egentligen inte så svår att sticka. Och eftersom garnet är så tjockt går det ganska snabbt.
 
Ja, ja, man lär så länge man lever. Mot nästa kofta!
//E

Kommentera

Publiceras ej