Koftan som farmor började och jag avslutade

0kommentarer

 
Det blev en del "gör om, gör rätt" då jag varken fick till framdelarna eller ärmarna. Men till slut tycker jag att det blev riktigt bra. Koftan är riktigt varm och gosig.
 
Farmor stickade alltså ryggen och jag stickade resten. Det känns bra att ha en kofta som vi samarbetat på. Även om vi inte samarbetade efter att ha planerat det. Jag trodde det skulle vara med känslosamt att sticka koftan så stickning är DET intresset vi hade gemensamt. Vi pratade alltid lite om garn och olika projekt. Men det har gått bra och det känns bra.
 
Det hade varit kul att veta vad farmor hade tänkt göra med ryggen och till vem hon stickade. Då hon inte längre är med oss så kan jag inte annat än spekulera.
 
Och nu kan jag sitta varm och gosig när jag spekulerar, alltid något!
 
//E

Kommentera

Publiceras ej