Piña Colada - nu även en kjol

0kommentarer

 
Kjolen är färdigvirkad och har nu även fått ett foder.
 
 
Mönster: DROPS 169-21
Garn: Emma från Falkgarn, 3 nystan
Nål: Boye 0 = 2,50-2,75
Foder: ca 50 cm trikå.
 
En förvånansvärt lättvirkad kjol när man väl kom igång.
 
ÄNDRINGAR
¤Jag valde att sy ihop sprundet som är där bak och sätta dragsko istället, fick verkligen inte till det med knappar och foder.
¤En annan ändring jag gjorde var att jag virkade 6 rader med 'ananaser', mönstret tyckte bara 4 rader men det täckte knappt min rumpa.
 
NÅGOT ATT TÄNKA PÅ
¤När det gäller storlek så tycker mönstret att jag ska virka strl L men när jag väl började med alla luftmaskor så märkte jag att strl S skulle passa på mig. Detta trots att jag enligt mönstret använde för liten nål och för tunnt garn. Lite udda, men ändå.
¤Början var lite udda. Man lägger upp X antal luftmaskor och det första man gör är att minska bort ca 30 st. Mönstret är delbart med 15 så mitt förslag är att bara lägga upp det önskade antalet maskor man vill ha, bara det går dela med 15, och sen virka på.
 
I det stora hela är jag väldigt nöjd med kjolen och jag hoppas och tror att den kommer bli väl använd året runt.
 
//E

Kommentera

Publiceras ej